Internet rozpieścił czytelników do granic możliwości. Internauci przywykli do tego, że treści w sieci otrzymują oni na tacy, "za darmo". Masowe korzystanie z blokerów reklam przyczynia się jednak do spadków dochodów wydawców, przez co wielu z nich decyduje się na usuwanie reklam w zamian za opłatę abonamentową. Z jednej strony trudno jest się dziwić internautom bombardowanym ze wszystkich stron przez często utrudniające korzystanie z sieci reklamy. Z drugiej, wydawcy mają trochę racji, bo muszą jakoś zarabiać. Często wprowadzeniu opłat w serwisach towarzyszy fala oburzenia. Taka właśnie przetacza się przez polski Filmweb, którego właściciele wprowadzili właśnie opcjonalną, płatną wersję.
info:conowego.pl![]()
Filmweb+ za opłatę w wysokości 3.90 złotych miesięcznie oferuje nie tylko usunięcie wyświetlanych reklam (włączenie blokera reklam uniemożliwia korzystanie z serwisu). Subskrybenci otrzymują w ramach abonamentu także zniżki w Multikinie - chodzi o 15-procentowy rabat na dwa bilety na dowolny seans 2D lub 3D, a także dwa zestawy barowe każdego dnia. Abonament opłacić można z góry na pół roku za 21 złotych (3.50 zł miesięcznie) lub na rok za 39 złotych (3.25 złotych miesięcznie).
![]()
"Usługa Filmweb+ jest elementem naszej strategii radzenia sobie z adblockiem. Ma ona stworzyć alternatywę dla użytkowników, którzy nie chcą oglądać reklam podczas przeglądania Filmwebu. Dzięki niej każdy użytkownik będzie miał możliwość wyboru konsumpcji treści." - informuje Krzysztof Michałowski, dyrektor zarządzający Filmwebu.
Trudno odmówić racji właścicielom Filmwebu, którzy chcą w jakiś sposób zmonetyzować swoją działalność. Miesięczna opłata w wysokości 3.25 - 3.90 złotych, za serwis wolny od reklam oraz dodatkowe bonusy (tańsze bilety do kina!), nie wydaje się wygórowana. Oczywiście w dalszym ciągu można korzystać z bezpłatnej wersji serwisu, w której reklam jest całkiem sporo.
Filmweb.pl daje dostęp do ogromnej bazy filmów, ich ocen oraz recenzji tworzonych przez przedstawicieli serwisu oraz jego użytkowników. Serwis ten jest w Polsce dużo popularniejszy, niż międzynarodowe IMDB i, co tu dużo mówić, nie ma konkurencji. Jeśli ktoś zastanawia się, czy warto zobaczyć dany film w kinie, przeważnie kieruje się właśnie tam, żeby zerknąć na średnią ocen.
39 złotych rocznie brzmi jak naprawdę rozsądna forma wsparcia. Biorąc pod uwagę 15-procentową zniżkę na bilety i zestawy barowe w Multikinie, niektórym kinomaniakom pieniądze szybko się zwrócą. Czy faktycznie jest o co kruszyć kopię? Akceptujecie zmiany i taką formę monetyzacji działalności Filmwebu?
Zaloguj
lub
Zarejestruj się
aby zobaczyć!